måndag 15 april 2013

Östgötaloppet

Igår kördes ju som alla cykelintresserade vet Östgötaloppet. Som utlovat kommer här en liten rapport. Kändes bra på det stora varvet, jag lyckades undvika alla vurpor, en gång med minsta marginal. Tidsuppfattningen försvinner helt när man tävlar så plötsligt var vi inne på det lilla varvet. Här skruvades farten upp och varvet bjöd på några igångdrag, speciellt efter en hårnålskurva, men i övrigt var det ganska lättåkt. På sista varvet kunde jag inte längre hänga med. Benen kändes bra i början och jag tror att jag är i ganska bra form, så jag har ingen annan förklaring till misslyckandet än att jag inte räcker till helt enkelt. Tråkigt när andra och kanske framförallt jag själv har större förhoppningar. Jag förväntade mig inte någon topplacering men jag förväntade mig att jag skulle hänga med klungan. Jag ska göra lite ändringar i träningsupplägget men jag tror inte på några mirakel.

5 kommentarer:

  1. Tycker du ska vara nöjd med din insats, om jag förstått det rätt så var detta din första tävling i elitklassen? Det kommer, du är starkare än många andra, kolla runt dig så ska du se att folk är tröttare än vad du själv är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tredje tävlingen var det, första tävlingen blåste jag bort i kantvinden och andra punkterade jag. Jag borde väl egentligen vara nöjd, men det är ju tråkigt när man inser att man hade lite för höga förväntningar på sig själv.

      Radera
  2. Det viktigaste är att du åker fort på träningsläger i bergen, sen kan du chilla resten av säsongen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, tror jag ska ta en paus ett tag nu så man är i toppform till Mallis nästa år.

      Radera
  3. Du vet ju vad du kan, linjelopp i Sverige är ungefär lika rättvist som att spela på triss. :)

    SvaraRadera